Kerékpár hátsó váltó

Kerékpár hátsó váltó

Egy kerékpár hátsó váltó, egy széles kazetta és egy pár dropbar váltókar 90.000 Ft-ért könnyen megbocsátható lenne, ha azt feltételezné, hogy a MicroShift Advent X hajtáslánc-alkatrészei kissé zűrösek. Ehelyett szilárd bizonyítékai annak, hogy a kerékpár alkatrészeknek nem kell drágának lenniük a megbízható működéshez.

Egy olyan piacon, amely szinte nélkülözi az olcsó 1x hajtásláncot, amely alkalmas murvás kerékpározásra, Ennél az egygyűrűs mini-csoportnál azonban felcsillan a remény. Egyes aspektusai azonban fényesebben ragyognak, mint mások.

Egy év telt el azóta, hogy először telepítettem ezeket az egygyűrűs 10 sebességes alkatrészeket egy közkedvelt cyclocross kerékpárra, és már elmúlt az ideje, hogy megosszam az eredményeimet.

Aligha tagadható, hogy az egygyűrűs hajtásláncok itt maradnak. Az első váltó valóban halott a mountain bike világban. Mindeközben a piac továbbra is megosztott a témában, az első kerékpár váltóban még mindig van hely a közúti és a terepjáró közötti határvonalat mérő kerékpároknak.

A szűkös költségvetésű hegyikerékpárosok egészséges készlettel rendelkeznek az egygyűrűs hajtásláncok közül. Elsőként az SRAM 12-sebességes Eagle-jét a szuperolcsó SX-szintre csökkentette. Eközben a Shimano 12 sebességes technológiája valamivel magasabb Deore szintről indul. Az SRAM 11-50T fogaskoszorút kínál, míg a Shimano 11-51T kazettát kínál. És bár az SRAM all-in 12 sebességes, a Shimano széles skálájú 11 és 10 sebességes opciókat is kínál, amelyek még a 12 sebességes Deore társainál is olcsóbbak.

Mindazonáltal ez nem túl jó választás, ha egy lehajtható kormánnyal rendelkező kerékpár (például murvás kerékpár) egygyűrűs hajtásláncáról van szó. Az SRAM továbbra is korlátozott 10/11-42T kazettás tartományban kínálja 1×11-es csoportjait, míg a Shimano 11-sebességes GRX- je 11-46T tartományt tud kezelni (még akkor is, ha ez hivatalosan nem ajánlott). És ezek a lehetőségek egyike sem igazán alacsony áron.

A Shimano és az SRAM dominanciája a felsőbb kategóriákban néhány kisebb márkát arra késztetett, hogy valóban kijátsszák az értékkártyát, és van néhány igazán érdekes lehetőség – a Microshift kiváló példa erre.

Alacsony árú, de a cég legprémiumabb opciója, a MicroShift Advent X egy nagy értékű, 10 sebességes, egygyűrűs csoportkészlet, amelynek áttételi tartománya szinte vetekszik a hátsó 12 fogaskerekesekkel. Talán a legkülönlegesebb az a tény, hogy az Avent X akár hegyikerékpárral, akár dropbar váltókarral is futtatható.

A Microshift Advent X (csak egy kerékpár hátsó váltóból, fogaskoszorúból és váltókarból áll) a csoport, amelyért itt van, egyike azon kevés alacsony költségű és széles skálájú hajtáslánc-lehetőségeknek a murvás világban.

Sensah SRX kerékpár hátsó váltó

Még olcsóbb és 11 fogaskerekes hátul a Sensah SRX csoportja, amely közvetlenül megvásárolható Kínából az e-kereskedelmi platformokon, például az Aliexpressen keresztül. Kollégám, Iain Treloar jelenleg teszteli ezt a csoportot, és a jövőben lesz felülvizsgálata. Papíron úgy tűnik, hogy a Sensah SRX-jét érdemes megnézni, de eredendően kockázatos egy ilyen közvetlen fogyasztói márka vásárlása helyi támogatás nélkül. Ezzel szemben a MicroShift nyilvánvaló terméktámogatással, kiépített globális forgalmazói hálózattal és olyan tervekkel rendelkezik, amelyek vitathatatlanul inkább saját maguk (és ezért látszólag a szabadalmak megsértésének kockázata nélkül értékesíthetők a globális piacon).

MicroShift XLE

Egy másik alacsony költségű opció a MicroShift XLE váltókarai, amelyek 10 és 11 sebességes változatban állnak rendelkezésre, hogy 10 és 11 sebességes Shimano MTB hátsó váltókkal működjenek együtt. Ezek az itt ismertetett MicroShift Advent X váltókarokhoz közel hasonló formájúak és funkciójúak, így az áttekintés egyes elemei alkalmazhatók lehetnek egy ilyen beállításra.

Ami az Advent X által kínált hajtóműválaszték gyors magyarázatát illeti, valahol azt olvashatta, hogy a friss kavicsspecifikus SRAM XPLR kazetta 440%-os hatótávot kínál az SRAM legújabb Eagle kazettáinak 520%-ával szemben. Vagy hogy a régebbi 1×11-es SRAM kazetták 420%-os hatótávot kínáltak. Összehasonlításképpen, az Advent X 436%-os tartományt kínál, és bár ez sokkal kevésbé hangzik lenyűgözőnek, érdemes megjegyezni, hogy a különbség nagy része abból adódik, hogy az Advent X 11 tonnás legkisebb fogaskereket kínál a prémium árú ajánlatok 10 tonnával szemben.

Hogyan hasonlítható össze a 2x hajtáslánc? Nos, egy kompakt hajtókarral (50/34T) és 11-34T kazettával működő 2x hajtáslánc 454%-os hatótávot kínál. Cseréld le 11-32T kazettára és 427%-os a hatótáv. Egy másik példa, egy 2x Shimano GRX hajtáslánc, amely szubkompakt hajtókarral (48/31) és 11-34T kazettával működik, 479%-os hatótávolságot kínál.

Amint látja, a legmagasabbtól a legalacsonyabbig terjedő teljes sebességtartományt illetően az Advent X ugyanabban a versenyben van. Ha azonban kevesebb a hátsó fogaskereke, természetesen minden sebességváltásnál meredekebb a haladás – ezt egy pillanat alatt elérjük.

Az egyetlen gyűrűs hajtásláncként tervezett Advent X fogaskereke nagyjából megegyezik egy 2x kompakt hajtókarral, 11-32T kazettával. Természetesen egy kisebb lánckerék megkönnyíti az alacsony fokozatot.

Advent X elmagyarázta

A MicroShift az elmúlt években folyamatos márkaváltási pályán haladt. Eredeti, kilencsebességes adventi alkatrészei új utakat törtek a cég számára azáltal, hogy elképesztően alacsony árat értek el, miközben 11-42 vagy 11-46T széles választékú kazettákat kínáltak.

Immár második éve az Advent X továbbra is a MicroShift csúcskínálata. A csoport egy 10 sebességes váltóból ( mountain bike vagy dropbar formában ), egy kerékpár hátsó váltó a része és egy 11-48T kazettás kombóból áll. A MicroShift ezután rád bízza a megfelelő 10 sebességes lánc, hajtómű és egygyűrűs lánckerék kiválasztását. Míg egyes márkák ezeket az alkatrészeket egész kerékpárokon szerelik fel, ez vitathatatlanul érdekesebb, mint egy olcsó utángyártott 1x váltó átalakítás a meglévő kerékpárokhoz.

Míg az Advent X vásárlóinak túlnyomó többsége hegyikerékpár lapátváltót használ, én kifejezetten a MicroShift kompatibilis fékkar/váltókarját szerettem volna tesztelni. A legfigyelemreméltóbb, hogy ezek az Advent X váltó-/fékkarok (más néven „brifterek”, de én megvetem ezt a szót) csak mechanikus fékek meghajtására használhatók közúti típusú kábelhúzóval – legyen szó közúti felni féknyeregről, konzolról, mini V-ről, mechanikusról. tárcsafékek vagy Hybrid Hydro tárcsafékek (mint például a TRP Hy/Rds).

A váltókarok formája nagyon hasonlít a Shimano Sorához, vagy ha tovább megyünk, a Shimano 10 sebességes mechanikus alkatrészeinek aranykorához, ahol a váltókábelek még a váltón kívül voltak. Ez a külső sebességváltó kábel itt érvényes, míg a fékkábelek a rúdnak és a rúdszalag alatt futnak. A bal oldali váltón nincs váltómechanizmus, a jobb pedig egymás fölé rakja a fel és le váltó karokat. A pár tömege 384 g (kábelek nélkül). Belső kábelek és külső ház is biztosított.