motorolaj vásár

Minőségi motorolaj vásár

Motorolaj viszkozitás

Az SAE J300 meghatározása szerinti egyosztályú olajstore motorolaj nem használhat polimer viszkozitásindex-javítót (VII, szintén viszkozitás módosító, VM). A SAE J300 tizenegy viszkozitási fokozatot hozott létre, amelyek közül hat téli kategóriának számít és W jelölést kapnak. A 11 motorolaj kereső viszkozitás fokozata 0W, 5W-30, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30 és 40. Magyarországon ezeket a számokat gyakran motorolaj vásár tömegének nevezik, és az egyosztályú motorolajokat gyakran egyenes olajoknak hívják.

Egyetlen téli minőségi motorolaj esetében a dinamikus viszkozitást különböző hideg hőmérsékleteken mérik, a J300-ban a viszkozitási fokozattól függően egységekben, vagy ennek megfelelő régebbi, nem SI-egységekben, centipoise (rövidítve cP), két különböző vizsgálati módszerek. Ezek a hidegindító szimulátor és a mini rotációs viszkoziméter. A leghidegebb hőmérsékleten, amelyen az olaj átmegy, az motorolajat SAE viszkozitási osztályba sorolják 0W, 5W, 10W, 15W, 20W vagy 25W. Minél alacsonyabb a viszkozitás, annál alacsonyabb hőmérsékleten haladhat át az olaj. Például, ha egy olaj megfelel a 10 W és 5 W specifikációknak, de 0 W esetén nem, akkor ezt az olajat SAE 5 W jelzéssel kell ellátni. Ez az olaj nem jelölhető sem 0W, sem 10W néven.

Motorolaj adalékok

Egyetlen, nem téli minőségű Liqui Moly motorolaj adalék esetében a kinematikai viszkozitást 100°C hőmérsékleten mérjük. Ezzel egyenértékű régebbi, nem SI-egységekben, centisztoke. A motorolaj adalékok ezen hőmérsékleten eső viszkozitási tartománya alapján az olajat SAE 20, 30, 40, 50 vagy 60 viszkozitási osztályba sorolják a Liqui Moly motorolajok tipusait. Ezenkívül a SAE 20, 30 és 40 fokozat esetében a 150 °C-on és nagy nyírósebesség mellett is szükséges. Minél nagyobb a viszkozitás, annál magasabb a SAE viszkozitási fokozat.

Olajszűrők tipusai a motorolaj tisztán tartásához

Az olajszűrők tipusai mechanikai kivitelben ömlesztett anyagból (például pamuthulladékból) vagy redőzött szűrőpapírból álló elemet alkalmaznak a lebegő szennyeződések befogására és elkülönítésére. Ahogy az anyag felhalmozódik a szűrőközegben (vagy benne), az olajáramlás fokozatosan korlátozott. Ehhez a szűrőelem vagy az egész szűrő időszakos cseréje szükséges, ha az elem nem külön cserélhető.

Levegőszűrő fajták

A castrol által gyártott levegőszűrő fajták és a motorolaj szűrők patron (vagy cserélhető elem) szerkezetűek voltak, amelyekben az állandó ház cserélhető szűrő elemet vagy patront tartalmaz. A ház vagy közvetlenül a motorra van szerelve a légszűrő, vagy távvezérléssel, a motorhoz csatlakozó ellátó és visszatérő csövekkel. Az 1950-es évek közepén bevezették a felpörgethető olajszűrő-kialakítást: egy önálló házat és elemet, amelyet le kellett csavarni a tartójáról, el kell dobni és egy újra kellett cserélni. Ez a szűrőcseréket kényelmesebbé és potenciálisan kevésbé rendetlenné tette, és hamarosan a világ autógyártói által telepített olajszűrő domináns típusává vált. Az eredetileg patron típusú szűrőkkel felszerelt járművekhez átalakító légszűrők készleteket kínáltak.

Autógyártók

Az 1990-es években különösen az európai és az ázsiai autógyártók kezdtek visszalépni a cserélhető elemű szűrőkészítés mellett, mert minden szűrőcserével kevesebb hulladékot termel . Az amerikai autógyártók szintén elkezdtek cserélni cserélhető patronos szűrőket, és a népszerű alkalmazásokhoz utólag felszerelhető készleteket kínálnak, amelyek átpörgethetőkről patron típusú szűrőkre váltanak. A kereskedelemben kapható gépjárműolaj-szűrők kivitelükben, anyagukban és kivitelezésükben különbözőek. Azok, amelyek teljesen szintetikus anyagból készülnek, kivéve a benne lévő fém leeresztő hengereket, sokkal jobbak és hosszabb élettartamúak, mint a még mindig túlsúlyban lévő hagyományos karton papír típusok. Ezek a változók befolyásolják a szűrő hatékonyságát, tartósságát és költségeit.