TerraClean EGR és részecskeszűrő tisztítás
Bemutatjuk a részecskeszűrő tisztítás minden mozzanatát a TerraClean cégcsoport szabadalma segítségével. Ennek az elemnek a cseréje nagyon drága, de van egy lényegesen olcsóbb megoldás, ami most ismertetésre kerül.
Részecskeszűrő bemutatása
Minden modern dízel és most már a benzines autók nagy többsége is részecskeszűrővel rendelkezik. Modelltől és vezetési módtól függően a modern szűrők 100 és 180 ezer kilométer között tartanak. Ha városban gyakran használják, akkor még kevesebb ideig, aztán korom borítja őket. A gázolaj elégetésével különféle méretű korom keletkezik, amely az égetetlen szénhidrogének mellett nehézfémeket és egyéb méreganyagokat tartalmaz.
A szűrők egy méhsejt alakú kerámia szerkezetből állnak, amelyet nemesfémek, például platina borítanak. Ez a szerkezet bezárul a részecskék felhalmozódásával, és még 500 vagy 1000 kilométerenként sem égeti meg autópálya-forgalom mellett. Először az ellennyomás növekedése miatt jelentősen csökken a teljesítmény , majd megnő az áramlási sebesség. Végső megoldásként az autó álló helyzetben marad.
Részecskeszűrő tisztítás
A legtöbb gyártó és szolgáltató a részecskeszűrő teljes cseréjét javasolja, beleértve a szétszerelést és az összeszerelést is. A javítástól függően az összeg elérheti a 400.000 forintot is. Példa – csak a Mercedes C-osztály szűrője 250.000 forintba kerül.
A csere nem feltétlenül szükséges. A részecskeszűrő tisztítás nem ördögtől való dolog, ma már biztonságosan alkalmazható. A régi szűrőket gyakran meg lehet tisztítani és újrafelhasználni, az új árának töredékéért. Nem ajánlott azonban minden tisztítási mód, csak a szabadalmaztatott technológián alapuló TerraClean tisztítás.
A szűrők tisztításának egyik megközelítése a részecskék kemencében történő elégetése. Lassan 600 Celsius fokig melegítik, majd lassan lehűtik. A port és a kormot sűrített levegővel és száraz hóval (szilárd szén-dioxid, CO2) tisztítják.
DPF tisztítás
Tisztítás után a szűrő szinte ugyanazokra a képességekre tesz szert, mint az új. A folyamat azonban akár öt napot is igénybe vehet, mivel ezt sokszor meg kell ismételni. Az ár eléri az új szűrő felét. Ezért éri meg a DPF tisztítás
E módszer alternatívája a száraz DPF tisztítás. Ebben a méhszerkezetet folyadékkal permetezik. Leginkább korommarást okoz, de más lerakódásokkal szemben nem sokat segít. Ezért sűrített levegővel kell fújni, ami károsíthatja a méhek szerkezetét.
Tisztításkor a szűrőt el lehet küldeni egy szakosodott cégnek, és a tisztítás több napot vesz igénybe. Így a szűrők 95–98 százaléka újból felhasználható, körülbelül 100.000 forintos tisztítási áron.
EGR szelep
Ugyanezen a technológián alapul az EGR szelep tisztítás, melynek cseréje szintén nagyon drága, de a TerraClean technológiával ez is szakszerűen és hosszútávra tisztítható meg.